Betekenis van CRM-systeem

0
(0)

Wat is de betekenis van een CRM-systeem en hoe werkt het?

CRM staat voor Customer Relationship Management. Door de jaren heen zijn steeds meer bedrijven overgestapt op het gebruik van een CRM systeem. Niet alleen voor bedrijven biedt een CRM systeem voordelen. Denk ook aan non-profit organisaties, die middels een CRM systeem bij kunnen houden wie gedoneerd heeft in de laatste twaalf maanden, wie heeft deelgenomen aan activiteiten, enzovoorts. Het maakt dat je juist deze personen als eerste een uitnodiging kunt sturen voor een nieuw evenement van je organisatie! Het helpt je een bestand van trouwe volgers op te bouwen, wat je op termijn veel voordelen op kan leven. In dit artikel lees je meer over de betekenis van een CRM systeem.

Gebruik van een CRM systeem binnen organisaties

Zoals je wellicht al vermoedde, draagt een CRM systeem bij aan het managen van de relatie met klanten. Dit is steeds belangrijker geworden, daar de concurrentie is toegenomen. Een klant heeft tegenwoordig keuze uit tenminste vier of vijf webwinkels, wanneer deze op zoek is naar een bepaald product. De betrokkenheid bij een webwinkel of merk is hierdoor afgenomen. Met een CRM systeem houd je de betrokkenheid hoog, wat de kans vergroot dat een klant op een later moment nog eens terugkeert naar je webwinkel.

Informatie over klanten opslaan in een CRM systeem

Een CRM systeem helpt je data over klanten te verzamelen. Je kunt op basis van het CRM systeem trends analyseren over het gedrag van klanten. Welke producten worden bijvoorbeeld vaak samen gekocht? Op welk moment keren klanten terug in je webwinkel? Denk aan de verkoop van inkt voor een printer. Het CRM systeem vertelt je hoe lang een gebruiker gemiddeld met een cartridge doet. Op het moment dat deze periode dreigt te verstrijken voor een individuele klant, kun je deze een aantrekkelijke aanbieding toesturen. Het helpt je de klant te overtuigen nogmaals een aankoop te doen in je webwinkel.

Klanten beter van dienst zijn met een CRM systeem

Niet alleen als bedrijf of non-profit organisatie heb je baat bij het gebruik van een CRM systeem. Ook de klant zelf profiteert hiervan! Op het moment dat een klant contact opneemt met de helpdesk van je organisatie, wil deze adequaat en snel geholpen worden. Een medewerker van de klantenservice kan middels het CRM systeem zien op welk moment een bestelling door de klant geplaatst is, welke producten besteld zijn, enzovoorts. Het is zelfs mogelijk om uit te zoeken of er over dat product vergelijkbare klachten zijn binnengekomen.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *