Betekenis van slotenmaker

Wat is de betekenis van slotenmaker?

Een slotenmaker is iemand die sloten kan openmaken, sleutels kan dupliceren en nieuwe sloten in deuren kan zetten.

Wat doet een slotenmaker allemaal?

Een slotenmaker is gespecialiseerd op het gebied van sluit- en hangwerk. Een slotenmaker kan je niet alleen helpen met het repareren of vervangen van een kapot slot, maar kan je ook beschermen tegen diefstal of inbraak. Het voorkomen van een inbraak is natuurlijk geen overbodige luxe en een slotenmaker kan je hierbij helpen. Slotenmakers kunnen ook een anti inbraakstrip aanbrengen in je woning. Deze anti inbraakstrip is een effectieve en extra beveiliging op ramen en deuren. Een anti inbraakstrip bestaat uit twee op de deur/ het raam en kozijn geplaatste metalen, die in elkaar gehaakt worden. Doordat deze strippen in elkaar haken, wordt voorkomen dat er met een breekijzer of schroevendraaier tussen het raam of de deur gestoken kan worden. Ook maakt deze strip het flipperen (het wegduwen van de dagschoot met behulp van een pas) onmogelijk.

Synoniemen van slotenmaker

Synoniemen en alternatieve woorden zijn: sleutelmaker, slotenkraker. Laatstgenoemde heet in het Engels lockpicker.

Trouwens lockpicking is een in populariteit groeiende sport waarbij hobbyisten proberen sloten open te krijgen met pinnetjes en andere gereedschap.

Bron: https://slotenmakerdaniel.be/slotenmaker-antwerpen/

Betekenis van reiskoffer

Wat is de betekenis van reiskoffer? Op die vraag gaan we hier in.

Een reiskoffer is een mobiel opbergsysteem, dat bestaat uit twee (spiegelbeeldige) helften die met scharnieren aan elkaar verbonden zijn met uiteenlopende mechanieken en veelal voorzien zijn van een cijferslot. Aan de koffer zijn een of meerdere handvatten vastgemaakt, waaraan deze gedragen kan worden.

Synoniemen en gerelateerde woorden zijn: koffer, trolley, bagage.

Bron:: Koffervergelijker.nl

Betekenis van incasso

Een veelvoorkomende vraag, wat is de betekenis van incasso, vind je hier beantwoord.

Een incasso is het incasseren van een openstaand bedrag (geld). Veelal wordt dit door een incassobureau uitgevoerd die een deurwaarder bij de schuldenaar langs laat gaan. Hierbij worden incassokosten inrekening gebracht boven op het openstaande bedrag.

Synoniemen van incasso zijn:
Machtiging
Vordering
Buitengerechtelijke inning

Er zijn twee soorten incasso’s

Eenmalige en automatische incasso. Met een incasso kan een bedrijf automatisch een bedrag van jou rekening afschrijven. Je geeft als rekeninghouder met een machtiging toestemming voor een incasso. Deze machtiging kan eenmalig of doorlopend zijn.

Verschil tussen incasso en deurwaarder

Er is een verschil tussen een incassobureau en een deurwaarder. Een incassobureau heeft geen wettelijke status. Het kan bijvoorbeeld geen beslag leggen op uw loon. Dan zal de schuldeiser uiteindelijk een deurwaarder inschakelen om de schuldenaar tot betalen te dwingen.

Verschil tussen incasso en factoring

Bij incasso gaat het om het verhalen van het gehele bedrag door een incassobureau, het bureau zit de debiteur achter de broek om te betalen, maar keert niets uit voordat er betaald is door de debiteur.

Bij factoring wordt een groot deel van het openstaande bedrag uitgekeerd in ruil voor de zekerheid dat het direct betaald wordt. De factoringpartij verhaalt het gehele bedrag bij de debiteur en verrekent hier een commissie.

Bron: https://www.credifin-nederland.nl/

Betekenis van intermittent fasting

Intermittent fasting betekend vasten met tussenpozen en is een woord uit de Engelse taal welke in Nederland is overgenomen. Intermittent fasting kan twee doelen hebben: afvallen of de gezondheid verbeteren (of een combinatie van beide).

Wat is het?

Intermittent fasting staat voor het vasten met tussenpozen wat gedaan wordt door af en toe een maaltijd over te slaan. Omdat je hierdoor minder calorieën binnen krijgt val je vanzelfsprekend af. Maar vermoedelijk val niet alleen maar af door het missen van de calorieën, van de maaltijd welke je overgeslagen hebt, maar ook door processen welke dit in het lichaam teweeg brengen.

Zo wordt door intermittent fasting de insulinegevoeligheid verbeterd. Hierdoor wordt glucose beter door het bloed opgenomen waardoor de bloedsuikers lager worden. Door de lagere bloedsuikers hoeft het lichaam minder insuline aan te maken. Insuline wordt wel het dik makende hormoon genoemd omdat het lichaam onder invloed van dit hormoon vet opslaat.

Waarop is intermittent fasting gebaseerd?

Intermittent fasting is gebaseerd op het eetpatroon van de oermens. Tegenwoordig eten we 3 maal per dag en meestal zelfs vaker als we alle momenten met tussendoortjes meerekenen. Dit is een totaal andere situatie dan hoe we leefde als oermens. Als oermens aten we soms langere periode niet. Als de jacht mislukte hadden we bijvoorbeeld niets te eten en in de winter kon voedsel ook schaars zijn.

Hierdoor moest de oermens (noodgedwongen) perioden overbruggen waarin gevast werd. Ons lichaam is evolutionair echter toegespitst op perioden van vasten. Dit is ook de reden waarom het lichaam vet opslaat als we meer calorieën eten dan we nodig hebben. Het vet wordt opgeslagen voor tijden van schaarste terwijl we helemaal geen perioden van schaarste meer kennen. Eten is 24 uur per dag en 7 dagen per week beschikbaar geworden.

Omdat we zo regelmatig eten kan het lichaam altijd gebruik maken van haar voorkeurs brandstof: koolhydraten. Het is in de praktijk nooit of zelden nodig om vet te verbranden. Pas als we 12 uur over langer niets eten dan raken de koolhydraatvoorraden uitgeput en schakelt het lichaam over op het verbranden van vetten.

Met intermittent fasting creëren we deze periode van (minimaal) 12 uur waarin niets gegeten wordt.

Er zijn verschillende manier bedacht waarop intermittent fasting in de praktijk kan worden toegepast. Het is belangrijkste hierbij is dat er altijd een vastenperiode is van minimaal 12 aaneengesloten uren is. De manier waarop je intermittent fasting kunt toepassen worden hieronder besproken.

Het 5:2 dieet

Bij deze vorm van intermittent fasting eet je 5 dagen van de week wel en de andere 2 niet. De 2 aaneengesloten dagen, een periode van 48 uur, mag je overigens wel iets eten. Het is niet zo dat je helemaal niets mag eten. Vrouwen welke aan 5:2 intermittent fasting doen mogen op de 2 vastendagen 500 kcal per dag eten en mannen niet meer dan 600 kcal per dag.

Het is bij deze vorm van intermittent fasting niet de bedoeling dat je helemaal los gaat op de dagen dat je wel mag eten. Kies op de dagen dat je mag eten voor normale en gezonde voeding en laat fastfood staan.

Het Fast-5 Diet

In de periode van 24 uur mag je in een periode van 5 aaneengesloten uren eten. Je eet dan bijvoorbeeld tussen 14 uur en 19 uur. Met deze vorm van intermittent fasting wordt het eetpatroon van de oermens zoveel mogelijk nagebootst. Het is niet helemaal zeker hoe de oermens at maar men gaat er van uit dat de oermens de dag begon met de jacht waarna men halverwege de middag terugkeerde (nadat men er in geslaagd was iets te vangen). Nadat men teruggekeerd was werd er gegeten tot dat het donker werd en men ging slapen.

Deze vorm van intermittent fasting is vrij zwaar maar wel erg effectief om gewicht te verliezen.

Gematigd vasten

Je kunt er ook voor kiezen om gematigd te vasten als je aan intermittent fasting gaat doen. Je houdt dan niet zoals bij het Fast-5 Diet niet iedere dag een vastendag maar om de dag. Op de vastendagen eet je weinig. Je moet dan wel veel water drinken en je eet maar weinig calorieën. Sommige mensen kiezen ervoor om dan alleen maar groente smoothies te drinken.

1 maaltijd per dag

Een zware manier van intermittent fasting is dat je maar één maaltijd per dag eet. Bij deze maaltijd mag je eten zoveel als je wilt, tot dat je verzadigd bent. Gedurende de rest van de dag mag je wel drinken. Je kan dan water, groene thee of kruidenthee drinken. Je mag zelf kiezen op welke moment je van de dag je je maaltijd neemt.

Om de dag eten

Bij deze vorm eet je om en om een dag wel en een dag niet. Op de vastendag eet je helemaal niets maar zorg je er wel voor dat je voldoende drinkt.

Gezond eten

Er zijn nog tal van andere vormen van intermittent fasting en de hier genoemde vormen zijn een aantal populaire vormen. In principe kan je aan intermittent fasting je eigen draai geven, afhankelijk van je eigen voorkeuren en je bijvoorbeeld je werktijden. Je zou het zo kunnen plannen dat je op je werk een late lunch kan nemen waarna je op een normale tijd je avondeten kunt nemen.

Om intermittent fasting te laten werken is het altijd een voorwaarde dat je in ieder geval een periode hebt waarin minimaal 12 uur achtereen niet gegeten wordt. Ook is het belangrijk om op de eetmomenten gezond te eten. Het is niet de bedoeling dat je tijdens de eetmomenten zoveel fastfood naar binnen werkt dat de opgedane winst van het vasten wordt opgeheven. Op de momenten dat er gegeten mag worden mag je overigens gewoon eten tot het moment dat je verzadigd bent dus je kunt dan echt genieten van je eten.

Bron: https://happyhealthy.nl/intermittent-fasting/

Betekenis van dierenverzekering

Nederland telt miljoenen huisdieren. Net als bij mensen hebben dieren medische zorg nodig. Een dierenarts zal over het algemeen een huisdier zo’n 1 tot 2 keer per jaar willen zien voor de jaarlijkse controle. Hier krijgt je huisdier de nodige inentingen, cocktails en wordt je dier nagekeken tbv de algehele gezondheid. Het is belangrijk om naar iedere controle te gaan, om te zorgen dat beginnende klachten en/of ziekten snel kunnen worden verholpen en het dier er zo min mogelijk last van heeft.

Medische kosten

Naast de jaarlijkse controle kan het voorkomen dat je één of meerdere keren in een jaar naar de dierenarts moet omdat je huisdier ziek is of een ongeval heeft gehad. Hoewel dit niet te hopen is, gebeurt het regelmatig en hier moet je dus altijd rekening mee houden. Zeker bij ouder wordende huisdieren neemt de kans op bepaalde ziektes en aandoeningen toe. Ook zijn bepaalde honden- en kattenrassen gevoeliger voor bepaalde ziektes en aandoeningen dan andere rassen. Zo komt bijvoorbeeld bij grote honden vaker heupdisplasie voor dan bij kleine honden. En een konijn dat buiten leeft krijgt sneller de konijnenziekte dan een dat binnen leeft.

Zorgkosten huisdier gedekt

Als je met een ziek huisdier naar de dierenarts gaat kunnen de kosten behoorlijk oplopen. Een operatie zoals bijvoorbeeld bij een maagkanteling kan je als snel 1500 tot 2000 Euro’s kosten. En als je huisdier een tumor heeft die verwijderd moet worden dan ga je al snel richting de drie tot 5 duizend Euro. Hiervoor is het handig om een huisdierenverzekering af te sluiten. Zo voorkom je dat je hele spaarrekening geleegd wordt door de dierenarts. Wel is het raadzaam om de dierenverzekeringen te vergelijken want de verzekeraars hanteren ieder andere voorwaarden. Bij de ene verzekeraar mag je bijvoorbeeld €3000 per jaar declareren terwijl de andere maximaal €5000 stelt. Zo is in het ene pakket een bepaalde aandoening uitgesloten en bij het andere niet. Vergelijken loont dus zeker.

Bron: https://tinki.nl/huisdierenverzekering

Betekenis van SEA

De meeste mensen hebben er wel eens van gehoord: SEA. Maar waar staan die letters voor? Het is een afkorting van de Engelse term Search Engine Advertising, dat in het Nederlands zoveel betekent als Zoekmachine adverteren. De link met Google is al snel gelegd bij het woord zoekmachine. Dat mag ook wel, want het marktaandeel van Google ligt momenteel hoger dan 90%. Je kunt dus zeggen dat het de belangrijkste bron van bezoekers is uit zoekmachines en dat je hier dus zeker je focus moet leggen. Om bezoekers naar je website te krijgen zijn organische resultaten (zeker in het begin) niet goed genoeg om jouw website goed vindbaar te hebben. Daar biedt een advertentie in Google de uitkomst.

Adwords campagne opzetten

Hoe kun je een goede Adwords campagne opzetten? Allereerst is het belangrijk dat je goed in kaart brengt wat je doelgroep is. Dit is om later de targeting van de advertenties goed in te kunnen stellen. Vervolgens doe je een zoekwoorden onderzoek. Hiermee achterhaal je de zoekopdrachten die je potentiele klanten intypen. Dit is belangrijk, want op die woorden kun je straks gevonden worden. Tevens weet je ook welke zoektermen veel en welke weinig worden uitgevoerd. Als je je doelgroep weet en de zoekwoorden die je wilt gaan gebruiken, kun je landingspagina’s gaan aanmaken op je website. Een landingspagina bevat content die specifiek gericht is op één zoekwoord of een groep van relevante zoekwoorden.

Adwords campagne inrichten

Wees je ervan bewust dat je aan Google een bedrag betaalt voor iedere keer dat je advertentie wordt aangeklikt. Je moet dus zorgen voor een goede advertentie en relevante landingspagina. Anders gaat de bezoeker, die geld gekost heeft, onverrichterzake weer weg. Dan heb je wel bezoekers, maar ze leveren geen geld op. Een AdWords campagne maak je niet even in een middagje. Het beste is om een AdWords Expert in te schakelen. Hij of zij zorgt voor een perfecte Adwords campagne en dat levert meer geld op dan het kost. Het is raadzaam om met de expert te overleggen wat de mogelijkheden zijn en welke resultaten je kunt verwachten. Op die manier kun je een verstandige beslissing nemen voor je advertentiebudget.

Bron: https://teamnijhuis.com/nl/google-adwords-sea-specialist

Betekenis van core oefeningen

Wat zijn core oefeningen?

Wanneer je buikspieren wilt trainen of zelfs een sixpack wilt, zul je vast wel eens gehoord hebben van core oefeningen. Maar wat is het nou precies en hoe train je je core?

De term core stability wordt steeds vaker gebruikt in de sportwereld. Core betekent letterlijk romp, dus simpel gezegd gaat het hier om je lichaam min armen en benen. Het gaat dus om je buikspieren, rugspieren en bilspieren, maar ook dieperliggende spieren zoals middenrifspieren en bekkenbodemspieren. Het draait om alle spieren die jouw ruggengraat en bekken stabiliseren.

Hoe sterker jouw core is hoe beter je zult presteren bij andere oefeningen in de sportschool, het is immers de kern van je lichaam. Daarnaast verklein je de kans op vervelende blessures als je een sterke core hebt.

Core oefeningen zijn oorspronkelijk bedacht door fysiotherapeuten

Oorspronkelijk komen de core oefeningen uit de ravalidatie wereld. Artsen en fysiotherapeuten kwamen er al snel achter dat een sterkte core erg belangrijk is en dat er verschillende stabiliserende spieren in je romp zitten. Je core is het midden van je lichaam en dus erg belangrijk bij het uitvoeren van oefeingen in de sportschool, maar ook voor je houding als je staat of zit.

Mensen met rugklachten kunnen door het trainen van hun core hun klachten verlichten. Doordat je core spieren niet sterk genoeg zijn, kan je ruggengraad uit balans raken, waardoor je onduidelijke rugklachten kunt krijgen. het trainen van je core kan dus verlichting geven bij rug klachten. Daarnaast heeft je core ook de taak om je organen te beschermen, je bloedsirculatie te ondersteunen en je ademhaling te ondersteunen. Het is dus van groot belang dat je een sterke core hebt!

Buikspieroefeningen

Wanneer je je buikspieren wilt trainen kun je het beste buikspieroefeningen doen die zich richten op je core. Voorbeelden hiervan zijn:

  • De plank/ side plank
  • Glute bridge
  • Hip thrust
  • Superman exercise
  • Ab wheel roll out
  • Deadlifts
  • Squats
  • Bulgarian split squats
  • Overhead press
  • V-up

Bron: http://buikspieroefeningen.eu/

Betekenis van geraffineerde suiker

Wat zijn geraffineerde suikers?

Geraffineerde suikers zijn suikers die in een fabriek bewerkt zijn, zodat ze mooier, witter en langer houdbaar zijn. Voorbeelden van geraffineerde suikers zijn kristalsuiker, poedersuiker of basterdsuiker bijvoorbeeld. Tijdens de bewerking in een fabriek, worden alle mineralen, vitamines en andere voedingsstoffen uit de suikerbiet of –riet gehaald, tot dat er pure suiker overblijft. Je krijgt dus alleen suikers (energie) binnen, maar geen essentiële voedingsstoffen, want die zijn er uitgehaald. Dit noemen ze daarom ook wel lege koolhydraten, omdat je wel de energie (=calorieën) binnenkrijgt, maar niet de nuttige andere voedingsstoffen.

Gezonder bakken met natuurlijke suikers

Wanneer je van bakken houdt, kom je in ieder recept grote hoeveelheden geraffineerde suikers tegen, niet bepaald gezond dus en zeker niet handig als je wilt afvallen. Gelukkig zijn er ook andere vormen van suiker die gezonder zijn doordat ze wél essentiële voedingsstoffen bevatten. Je krijgt dan dus niet alleen lege koolhydraten binnen, maar ook vitamines, mineralen, vezels en andere voedingsstoffen. Dit noemen ze ongeraffineerde suiker oftewel suiker in zijn natuurlijke vorm.

Wat zijn natuurlijke suikers die je kunt gebruiken bij gezond bakken?

Wanneer je gezonder wilt gaan bakken kun je verschillende alternatieve gebruiken in plaats van geraffineerde suikers. Het bijft echter suiker, dus gebruik altijd met mate, zeker wanneer je wilt afvallen. Toch zijn natuurijke suikers een stuk gezonder doordat ze niet bewerkt zijn en hun voedingsstoffen grotendeels hebben behouden. Gezondere alternatieven voor geraffineerde suiker bij gezond bakken zijn:

  • Vers fruit (denk aan bananenbrood)
  • Gedroogd fruit zoals abrikozen, rozijenen etc.
  • Dadels
  • Rauwe koudgeslingerde honing
  • Maple syrup/ ahornsiroop
  • Palmsuiker
  • Kokosbloesemsuiker
  • Stevia (0 kcal, afkomstig van een plantje)
  • Appelmoes zonder toegevoegde suikers of natuurlijke jam

Geraffineerde suikers vermijden

Wanneer je gezonder wilt leven of wilt afvallen kun je geraffineerde suikers het beste vermijden. Toch kan dat in deze tijd erg lastig zijn doordat er in veel producten suiker is toegevoegd. Probeer daarom zoveel mogelijk zelf te maken, dan weet je exact wat er in een product zit en kun je langzaam wennen aan de iets minder zoete smaak. Want langzaam wen je aan de zoete smaak van suiker, waardoor je steeds meer nodig hebt voor dezelfde zoete smaak. Probeer dus langzaam minder te gebruiken.

Bron: http://www.gezondbakken.com/

Betekenis van paleo dieet

Wat is het paleo dieet?

Het paleo dieet is eigenlijk geen dieet, maar meer een lifestyle. Dit komt omdat een dieet meestal maar tijdelijk is een het paleo dieet volg je voor langere tijd of zelf voor de rest van je leven. Het paleo dieet legt de focus op pure, echte voeding. Natuurlijke producten zonder te veel beperkingen, eigenlijk zoals de natuur de voedingsproducten bedoeld heeft en geen producten die in een fabriek zijn bewerkt.

De oertijd

Onze voorvaderen aten heel anders dan dat wij tegenwoordig eten. Vroeger was er niet zoveel voedsel beschikbaar en waren er tijden dat er helemaal geen voedsel was. We leefden toen van de jacht en wat we konden vinden en vangen, toen aten we dus enorm gevarieerd. Dit was de tijd van de jagers en verzamelaars. De naam paleo dieet stamt uit het paleolithicum, dit was de tijd van de jagers en verzamelaars, ook wel oude steentijd genoemd. Dit is afkomstig van oud Griekse woorden: paleo = oud lithos = steen.

Waarom het paleo dieet volgen?

In de tijd dat onze voorouders leefden, waren er geen welvaartsziekten zoals diabetes, kanker en hart- en vaatziekten. Vroeger bestonden producten die in een fabriek bewerkt zijn niet en aten de mensen puur wat de natuur hen op dat moment bood. Een ander belangrijk aspect is dat ons lichaam ons veranderende eetpatroon nog niet aan kan. Ons lichaam moet zich aanpassen aan de veranderende voeding, maar dit gaat erg langzaam, de evolutie kan dit niet bijhouden en dat zorgt voor problemen.

Wat eet je binnen het paleo dieet?

Het eten van gezonde vetten is erg belangrijk binnen het paleo dieet, daarnaast eet je ook veel eiwitten en minder koolhydraten dan dat je gewend bent in je huidige eetpatroon. Je eet geen zuivelproducten, graanproducten, peulvruchten, sojaproducten en bewerkte voedingsmiddelen. Wat eet je dan wel? Je eet veel groente en fruit, vlees, vis, eieren en noten, zaden en pitten.

Bron: http://www.paleo-dieet.com/

Betekenis van koolhydraatarm dieet

Wat is een koolhydraatarm dieet?

Een koolhydraatarm dieet is een voedingspatroon waarbij je bepaalde koolhydraten geheel vermijd en de hoeveelheid koolhydraten in je dagelijkse eetpatroon beperkt. De koolhydraten die je vermijd of beperkt, worden vervangen door eiwitten en gezonde vetten. Snelle ‘witte’ koolhydraten worden geheel vermeden, deze vind je onder andere in:

  • Wit brood
  • Witte pasta
  • Witte rijst
  • Bewerkte aardappelproducten
  • Suiker
  • Frisdrank
  • Junkfood zoals friet, pizza, snoep en koek.

Verschil snelle en trage koolhydraten

Er zijn grofweg twee verschillende soorten koolhydraten, snelle koolhydraten en trage koolhydraten. Het verschil zit hem in de verterings- en opnamesnelheid van je lichaam. He lijstje koolhydraten wat hier boven wordt genoemd zijn allemaal voorbeelden van snelle koolhydraten. Dit noem je snele koolhdyraten omdat ze snel door je lichaam worden afgebroken en omgezet tot energie. Dit in tegenstelling tot de trage koolhydraten.

Trage koolhydraten worden, zoals de naam al doet vermoeden, traag afgebroken en opgenomen door je lichaam. Dit komt doordat deze koolhydraten ingewikkelder zijn om af te breken en te verteren door je lichaam. De energie komt dus langzamer vrij en je kunt daardoor langer met de energie doen, zonder dat het direct wordt opgeslagen in de vorm van vet als je de energie niet direct kunt gebruiken.

Het verschil tussen snelle en trage koolhydraten is dus de snelheid waarmee ze verteerd worden door je lichaam en worden opgenomen in de darmwand. Dit beïnvloed de bloedsuikerspiegel, waardoor er meer insuline wordt aangemaakt.

Snelle koolhydraten zijn vaak bewerkt, waardoor ze essentiële voedingsstoffen missen, zoals: vitamines, mineralen en vezels. De hoeveelheid vezels in een voedingsmiddel heeft ook invloed op de vertering en opname in je spijsverteringsstelsel. Daarnaast is het ook belangrijk dat je voldoende essentiële voedingsstoffen binnenkrijgt. Wanneer je veel snelle kooolhydraat producten eet krijg je die vaak niet binnen, terwijl je wel veel calorieën binnenkrijgt, maar dus bijna geen voedingsstoffen.

Welke producten vermijd je binnen het koolhydraatarme dieet?

De volgende producten vermijd je geheel binnen het koolhydraatarme dieet:

  • Snoep
  • Koekjes
  • Taart/gebak
  • Frisdrank en fruitsappen met suiker
  • Ontbijtgranen met veel suiker
  • Wit brood
  • Witte rijst
  • Niet volkoren pasta (witte pasta)
  • Bewerkte aardappelproducten

Voedingsmiddelen met koolhydraten die je wel kunt eten binnen het koolhydraatarme dieet, maar met mate:

  • Haver(mout)
  • Zoete aardappelen
  • Zilvervliesrijst
  • Quinoa
  • boekweit

Geschikte producten die koolhydraten bevatten binnen het koolhydraatarme dieet:

  • Fruit (maximaal 2 tot 3 per dag, ligt aan de soort)
  • Groenten (onbeperkt)
  • Noten, zaden en pitten (let wel op, bevatten veel calorieën)

Bron: http://www.koolhydraatarmdieet.nl/