Betekenis van SEA

De meeste mensen hebben er wel eens van gehoord: SEA. Maar waar staan die letters voor? Het is een afkorting van de Engelse term Search Engine Advertising, dat in het Nederlands zoveel betekent als Zoekmachine adverteren. De link met Google is al snel gelegd bij het woord zoekmachine. Dat mag ook wel, want het marktaandeel van Google ligt momenteel hoger dan 90%. Je kunt dus zeggen dat het de belangrijkste bron van bezoekers is uit zoekmachines en dat je hier dus zeker je focus moet leggen. Om bezoekers naar je website te krijgen zijn organische resultaten (zeker in het begin) niet goed genoeg om jouw website goed vindbaar te hebben. Daar biedt een advertentie in Google de uitkomst.

Adwords campagne opzetten

Hoe kun je een goede Adwords campagne opzetten? Allereerst is het belangrijk dat je goed in kaart brengt wat je doelgroep is. Dit is om later de targeting van de advertenties goed in te kunnen stellen. Vervolgens doe je een zoekwoorden onderzoek. Hiermee achterhaal je de zoekopdrachten die je potentiele klanten intypen. Dit is belangrijk, want op die woorden kun je straks gevonden worden. Tevens weet je ook welke zoektermen veel en welke weinig worden uitgevoerd. Als je je doelgroep weet en de zoekwoorden die je wilt gaan gebruiken, kun je landingspagina’s gaan aanmaken op je website. Een landingspagina bevat content die specifiek gericht is op één zoekwoord of een groep van relevante zoekwoorden.

Adwords campagne inrichten

Wees je ervan bewust dat je aan Google een bedrag betaalt voor iedere keer dat je advertentie wordt aangeklikt. Je moet dus zorgen voor een goede advertentie en relevante landingspagina. Anders gaat de bezoeker, die geld gekost heeft, onverrichterzake weer weg. Dan heb je wel bezoekers, maar ze leveren geen geld op. Een AdWords campagne maak je niet even in een middagje. Het beste is om een AdWords Expert in te schakelen. Hij of zij zorgt voor een perfecte Adwords campagne en dat levert meer geld op dan het kost. Het is raadzaam om met de expert te overleggen wat de mogelijkheden zijn en welke resultaten je kunt verwachten. Op die manier kun je een verstandige beslissing nemen voor je advertentiebudget.

Bron: https://teamnijhuis.com/nl/google-adwords-sea-specialist