Betekenis van SEO

SEO staat voor search engine optimization. In het Nederlands noemen we het zoekmachine optimalisatie. SEO is een deel van zoekmachinemarketing en kun je verdelen in twee groepen. Namelijk on- en off page SEO. Hieronder zullen wij deze begrippen beter uitleggen. SEO wordt toegepast op websites om hoog te scoren in de organische zoekresultaten van Google.

On page SEO

Kort gezegd is on page SEO de optimalisatie op je eigen website. Enkele voorbeelden van on page SEO zijn:

  • Gebruik van het trefwoord in de URL / domeinnaam
  • Unieke titels met het trefwoord
  • Gebruik van het trefwoord in de heading-tags h1, h2, h3 enz
  • Trefwoord als ALT-tag van een afbeelding
  • Trefwoorde als ankertekst van een link
  • Sitemap
  • Rich snippets
  • Mobiel vriendelijke website

Off page SEO

Het doel van Off page SEO is populairder worden op het world wide web. Dit kun je creëren door aan linkbuilding te doen. En dan bedoel ik linkbuilding in de breedste vorm. Zo kun je denken aan linkruil, blogruil, gastblog, nieuwsartikel, landingspagina’s enz…. Zo bouw je een goed en natuurlijk backlink profiel op. Wat je absoluut niet moet doen is links kopen in grote hoeveelheden. Dit heeft Google direct door en zal je straffen voor de black hat SEO. Hieronder kun je meer lezen over Black hat SEO en z’n zusje White hat SEO.

White hat SEO & Black hat SEO

Hier kan ik heel kort over zijn. White hat SEO zijn alle technieken die aanbevolen en geaccepteerd worden door Google. Black hat SEO zijn alle piratentrucjes om White hat SEO te omzeilen om zo organisch hoog te ranken in Google. Dit werkt vaak maar voor even en daarna is je website voorgoed verdwenen uit Google.

Bron: https://go4traffic.nl/zoekmachine-optimalisatie/

Een reactie achterlaten

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *