Betekenis van online adverteren

Het digitale tijdperk waarin wij leven, heeft er voor gezorgd dat wij als mensen veel zaken via het internet regelen. Dan hebben we het uiteraard niet alleen over de praktische zaken zoals geld overmaken via internetbankieren, maar veel mensen kopen met gemak ook kleding of andere producten online. Bovendien kiezen mensen er ook voor om gebruik te maken van de zoekmachines voor bepaalde diensten. Dit heeft als gevolg dat je als bedrijf min of meer genoodzaakt bent om online te adverteren. In dit artikel gaan wij dieper in op online adverteren. Welke mogelijkheden zijn er allemaal? We zullen het voornamelijk over de zoekmachines hebben, want daar vindt het in principe allemaal plaats. Dit wordt ook wel SEA genoemd. SEA is een afkorting van Search Engine Advertising.

Organische resultaten

Enerzijds kun je ervoor kiezen om te scoren in de organische resultaten. Dit houdt in dat je alles op alles moet zetten om op een natuurlijke manier je positie in de zoekmachines te versterken. Dit heeft zo zijn voordelen en nadelen. Een belangwekkend voordeel van deze methode, is dat je er geen direct geld aan kwijt bent. De focus bij organische optimalisatie ligt namelijk op het zo aantrekkelijk mogelijk maken van je website. Het fundament daarvoor zijn zogenaamde SEO-teksten. Dit zijn kwalitatieve teksten met zelfgekozen zoekwoorden erin verwerkt. De kunst is om met deze zoekwoorden dan op een goede positie in de zoekmachines te komen.

Betaalde advertenties

Naast de organische methode, kun je er ook voor kiezen om te adverteren middels betaalde advertenties (SEA). Een belangrijk voordeel is dat je met betaalde advertenties steevast bovenaan komt te staan met specifieke zoekwoorden. De zoekwoorden waarmee jij gevonden wil worden, kun je bovendien zelf bepalen. Je kunt er dus zeer veel mensen mee bereiken. Een ander positief punt is dat je geen maandelijks bedrag per maand moet betalen, maar per klik. Dit is ideaal, want vroeger was het voornamelijk zo dat men per maand moest betalen. Dit bracht als nadeel met zich mee dat je ook moest betalen, terwijl in veel gevallen niemand op de advertentie had geklikt. Dat is bij het huidige systeem niet het geval. Je betaalt namelijk een bedrag per klik. Je kunt op die manier dus effectief adverteren.

Uitbesteden of zelf doen?

Veel mensen vragen zich af wat verstandiger is: je marketing uitbesteden of er zelf mee aan de slag. Dit hangt van verschillende aspecten af. Het kan bijvoorbeeld zijn dat je geen zin hebt om ermee aan de gang te gaan. Misschien ga je liever met je eigen ondernemingsactiviteiten bezig. Misschien heb je ook geen kennis en kunde. In dat geval kun je dan besluiten om het door een expert te laten doen om de beste resultaten te halen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *