Betekenis van growth

Growth is het Engelse woord voor ‘groei’ in het Nederlands. Wanneer we het over de groei van iets hebben, dan kan dit van alles zijn. Denk aan plantjes, bomen en bloemen, kinderen, spieren, kennis en ga zo maar door. Echter wanneer we in Nederland het woord Growth gebruiken in een zin of gesprek dan is dit meestal een zakelijk begrip waarmee de groei van een bedrijf wordt bedoeld.

Wat is Growth?

Betekent de groei van een bedrijf. Growth kom je dan ook vooral online tegen. Om als bedrijf succesvol te zijn, zul je je moeten gaan richten op online marketing want dit is nu eenmaal waar het grootste gedeelte van de consumenten zich bevindt. Daarnaast is het niet alleen dat steeds meer mensen online opzoek zijn naar producten en diensten. Maar is het ook de beste manier om je doelgroep te bereiken.

Growth Marketing & Growth Hacking.

Met Growth wordt ook vaak gerefereerd naar Growth Marketing en Growth Hacking. Grote kans dat je wel vaker gehoord hebt van Growth Hacking. Beide begrippen kun je onder het dakje online (digital) marketing wegzetten. Dit is waar Growth vandaan komt en waarmee je als bedrijf succesvol kunt zijn.

Met Growth Marketing wordt vooral de inzet van online marketing bedoeld om een bedrijf te laten groeien en meer omzet te laten maken. Denk hierbij aan de inzet van SEO (Zoekmachine optimalisatie) SEA (Zoekmachine adverteren) E-mail marketing, conversie optimalisatie, Social media adverteren en content marketing om maar een paar begrippen binnen de online marketing op te noemen. Wanneer je deze elementen op de juiste wijze gebruikt en implementeert in je online marketing strategie dan zie je als bedrijf veel groei (Growth)

Internet marketing zoals online marketing veelal ook wordt genoemd. Is een specialisme. Dit is niet iets wat je zomaar kunt toepassen en beheersen als de beste. Natuurlijk kun je je verdiepen in het opzetten van een succesvolle marketingcampagne via je social media kanalen zoals Facebook en Instagram. Maar dit is maar zo’n klein gedeelte van de online marketing en kun je voor een complete online marketing strategie het beste een bedrijf inschakelen.

Growth – Online Marketing

Een bedrijf dat gespecialiseerd is in online marketing, en met een heel toepasselijke naam. Is online marketing bureau Growth dat gevestigd zit in Almere. Elk bedrijf hanteert zijn eigen werkwijze en heeft weer een iets andere kijk op online marketing. Wat Growth uniek maakt. Is dat dat ze samen met het bedrijf waarvoor ze werken kijken naar de doelen en hierop een strategie ontwikkelen. Samen met het inbound marketing process dat Growth hanteert, de doelen, en het eventuele budget wordt er een strategie op maat samengesteld.

Daarnaast zorgt het persoonlijke karakter van Growth voor nog betere resultaten. Omdat de online marketeer waar je mee samenwerkt persoonlijk betrokken is bij je bedrijf en vanuit jouw perspectief meedenkt. Omdat Growth zelf een jong bedrijf is kunnen ze zelf vanuit het perspectief van een bedrijf kijken en denken dat opzoek is naar groei door de inzet van online marketing.

De beste online marketing bureau’s?

Zo zijn er natuurlijk tegenwoordig veel online marketing bureau’s. Allemaal weer met hun eigen verhaal en unieke kenmerken. Die allemaal claimen de beste te zijn. Daarom pikken wij regelmatig een bureau waarvan wij vinden dat deze tot de beste online marketing agencies hoort en noemen deze dan in ons blog. Zoals wij vandaag bij Growth uit Almere doen.

Het voordeel van online groeien (Growth) voor bedrijven

Je hoort marketing bureau’s wel eens zeggen. vergeet TV commercials. Vergeet Radio commercials. Vergeet advertorials in Glossy’s en alle andere vormen van traditionele reclame. Dit is niet omdat ze zo graag hun eigen diensten willen verkopen en je over willen halen om op het internet te gaan adverteren. Dit is omdat ze echt het beste voor de bedrijven willen.

Online adverteren onderschat

Het probleem is namelijk dat veel bedrijven en mensen. De kracht van adverteren op internet onderschatten. Online marketing wordt vaak erg onderschat. Dit komt omdat mensen niet begrijpen hoe dit werkt. Zelfs na uitleg hebben veel mensen nog vraagtekens.

Wat je als bedrijf moet doen is kijken naar hoe jezelf en de mensen in je directe omgeving om gaan met het internet. Denk hierbij aan je familieleden en vrienden. Je zult zien dat het grootste gedeelte veelal online bezig is met het opzoeken van informatie, het bestellen van producten, het boeken van vakantie, het vergelijken van verschillende producten en diensten. En ga zo maar door.

Jouw doelgroep is altijd online

Dit is waar je als bedrijf veel winst kunt halen. Jouw doelgroep dit dit namelijk ook. Jouw doelgroep is altijd online. Sterker nog met de hulp van Google Ads en andere internet platformen weten we zelfs wie waar naar zoekt en dus waarin geïnteresseerd is.

Een simpel voorbeeld. Stel jij verkoopt opblaasbare zwembaden. De zomer staat voor de deur en mensen gaan voornamelijk online op zoek naar de beste en goedkoopste opblaasbare zwembaden. Dit is waar jij gevonden wilt worden toch? Dat kan met online marketing. Door de inzet van SEO, SEA en content marketing kun jij ervoor zorgen dat mensen die zo specifiek zoeken jou als eerste vinden.

De vraag is niet of dit de beste doelgroep is. Want het antwoord daarop is een keiharde JA! De vraag die je jezelf moet stellen is: Wat is dit mij waard?

Dit simpele voorbeeld geeft inzage in hoe je als bedrijf online kunt groeien door jouw doelgroep op de juiste manier te bereiken via verschillende kanalen.

Growth Hacking

Is ook een vorm van online groei die je min of meer onder de online marketing paraplu kunt zetten. Echter is bij Growth Hacking niet alleen online marketing een onderdeel. ook coderen, programmeren en het slim inzetten van alle digitale mogelijkheden en technologieën om Growth te creëren. Hierin speelt online marketing een grote rol, maar zijn de andere onderdelen onmisbaar om succesvol te zijn en om Growth Hacking te mogen heten.

Growth hacking heeft dus niets met hacken te maken en niets met iets dat strafbaar is. Dit is hacken op een positieve manier. Door slim gebruik te maken van alle mogelijke (legale) middelen om voor Growth voor je bedrijf te zorgen. Hoe creatiever je hiermee bent hoe beter je bent in growth hacking.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *