Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden

Betekenis van een reclamebureau

Deze term wordt uitgelegd door:

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen

Inhoudsopgave

0
(0)

Wat is een reclamebureau?

Een bedrijf wat uit opdracht van derden reclame maakt, denk aan posters op straat, promotie filmpjes of een ‘simpel’ bericht op social media, noemen we een reclamebureau. Er zijn hier heel veel van, in Nederland maar ook in België zoals onder andere reclamebureau Brussel.

Wat doet een reclamebureau?

Zoals eerder gezegd voert een reclamebureau opdrachten uit die ze krijgen. Zo kun je bijvoorbeeld denken aan een gehele campagne om een film te promoten. Dat kan door middel van een reclame te maken voor in de bioscopen, maar ook door te online adverteren in België.

Wat is online adverteren, en hoe werkt het?

Dit wordt ook wel internetreclame genoemd. Puur door het feit dat online adverteren alleen mogelijk is via het internet – ook wel het wereldwijde web (www) genoemd. Zoals eerder gezegd wordt er tegenwoordig veel reclame gemaakt door middel van social media.

E-mails

Daarentegen kun je ook reclame maken via de E-mail. Dat kun je doen door middel van een nieuwsbrief of als je een winkel hebt elke keer dat er aanbiedingen zijn dat doorsturen via de E-mail.

Baniers

Ook wordt er veel op websites geadverteerd met baniers (banners). Hierop kun je klikken, en wanneer je dat doet, zul je doorgestuurd worden naar de desbetreffende website, om op die manier meer informatie te krijgen. Dit is een makkelijk te meten manier, want je kunt simpelweg alle kliks bijhouden. Doordat deze manier van reclame werken goed werkt, wordt het veel gebruikt, hierdoor zijn de bezoekers eraan gewend, waardoor ze het meestal niet meer opmerkt. Ze hebben banierblindheid, zoals men dat noemt.

Verbale plaatsing

Verder heb je ook nog bijvoorbeeld verbale plaatsing. Hierbij zit in de tekst met opzet een reclame link geplaatst. Vaak is de tekst dan ook gericht op die link. In de hoop dat zoveel mogelijk mensen erop zullen klikken.

Passend

Vaak zie je wel bij online-advertenties dat ze goed passen op de website. Zo zal er op een website over auto’s geen reclame voorbijkomen die gaat over Labradors. Want daar zijn de mensen niet in geïnteresseerd, dus zal er niemand op klikken.

Social media

Dit is natuurlijk een heel breed begrip. Op het moment dat je het hebt over adverteren op Social media dan zal het voornamelijk gaan over Instagram, Facebook en Twitter. Adverteren op Snapchat is zeker mogelijk, alleen zitten daar in vergelijking minder gebruikers en de mogelijkheden tot bereik is lastiger. Vaak zie je op Instagram berichten voorbij komen van influencers die een #spon doen. Maar natuurlijk kun je daar, zoals op de andere platforms, ook gewoon ‘normale’ reclame maken.

Als reclamebureau kun je dus ontzettend veel verschillende kanten op. Dat maakt het ook zo interessant. Reclame veranderd ook elk jaar. Het wordt steeds minder opvallend, maar wel effectiever.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?