Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden
Zoek

Betekenis van digital signage

Inhoudsopgave

Leestijd: 2 minuten
0
(0)

Digital signage, ook bekend als narrowcasting is een innovatie en interactieve vorm van digitale communicatie. Deze maakt gebruik van elektronische schermen om dynamische inhoud, zoals video’s, afbeeldingen en tekst weer te geven. Deze technologie verschilt van traditionele, statische communicatiemiddelen, zoals bijvoorbeeld posters of borden langs de weg. Het is een leukere en meer boeiende manier om informatie over te brengen.

Wat maakt digital signage uniek?

Het unieke van digital signage is dat het zich richt op het weergeven van informatie op digitale schermen, zoals LCD, LED-schermen, projecties en e-paper om verschillende soorten content te laten zien. Dit kan verschillen van digitale afbeeldingen en video’s tot webpagina’s, weerinformatie, restaurantmenu’s en tekstuele informatie.

Deze technologie maakt het mogelijk om informatie over te brengen aan een specifiek publiek, ongeacht de locatie of het tijdstip, waardoor de communicatie volledig op de doelgroep kan worden afgestemd. Dit geeft bedrijven de mogelijkheid om hun boodschap efficiënt en effectief te vertellen naar hun doelgroep die ze voor ogen hebben.

Wat kan het nog meer?

Verder stelt digital signage bedrijven in staat om hun eigen professionele tv-kanalen te creëren, waarmee ze de juiste doelgroep op het juiste moment kunnen bereiken. Dit gebeurt via een netwerk van audiovisuele displays of specifieke locaties. Deze aanpak geeft de mogelijkheid om content op een efficiënte en schaalbare manier in te zetten. Het makkelijke is ook dat bedrijven makkelijk de content vanaf een plek op afstand kunnen aanpassen.

Voorbeelden

De toepassingen van digital signage zijn overal terug te vinden en worden steeds uitgebreider. In de retail gebruiken winkels het om promoties, aanbiedingen en productinformatie op een aantrekkelijke manier te laten zien. Bij de horeca gebruiken restaurants en cafés de digitale menu’s en promoten ze speciale aanbiedingen via grote schermen. Op kantoren gebruiken bedrijven digital signage voor interne communicatie, het tonen van bedrijfsnieuws of om nieuwe bezoekers te verwelkomen.

Voordelen

Het gebruik van digital signage heeft vele voordelen. Er kan makkelijk veel aandacht getrokken worden, omdat het anders is dan traditionele statische borden. Ook kan er gericht gecommuniceerd worden met de doelgroep op specifieke locaties en tijden. Wil jij nou zelf digital signage toepassen binnen jouw eigen bedrijf? Informeer hier voor meer informatie en ga mee met de technologische vooruitgang.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Uitgelegd door:

Deel het bericht op: