Betekenis van Atkins dieet

Het Atkins dieet is een dieet waarin geen koolhydraten worden gegeten. Alle producten die iemand tijdens dit dieet eet zijn koolhydraatarm, en dat zorgt ervoor dat iemand minder makkelijk in massa aankomt. Dit is dan ook een van de meest gehoorde redenen om te beginnen met dit dieet.

Hoe ziet het Atkins dieet eruit?

Omdat je geen koolhydraten mag eten, zal je voeding er een stuk anders uitzien dan je gewend bent. Dit betekent geen pasta, aardappelen of rijst. In plaats daarvan ga je nu meer groenten, zuivel en noten eten. Dit is ook goed te zien bij het Atkins dieet fase schema, waarin het gehele dieet traject is opgedeeld in verschillende fases. In fase een eet je alleen maar de fundamentele groente, een beetje voedsel met proteïne en voor de rest wat noten en zaden. Langzaam maar zeker komen daar bessen, kersen of meloen bij, kwark of Griekse yoghurt en een beetje peulvruchten. Nadat je de eerste twee fases hebt afgerond kom je bij de 3e fase, waarin je extra fruit, zetmeelrijke groenten en volkoren mag eten. De 4e fase ziet er hetzelfde uit. Tot slot, zijn er per fase een maximaal aantal gram koolhydraten per dag. Bij fase een is dit 20-25 gram, fase 2 bestaat uit 25-50 gram koolhydraten per dag, fase 3 uit 50-80 gram koolhydraten per dag en fase 4 uit 80-199 gram koolhydraten per dag.

Overzicht tijdens het dieet

Om een goed resultaat te kunnen neerzetten, is het van belang om een goed overzicht te hebben tijdens het dieet. Doorgaans, kun je dit doen door gebruik te maken van een speciaal voedingsschema, wat overzicht geeft over welk voedsel en wat voor voedsel je moet eten. In sommige gevallen is dit niet genoeg en dien je drastischere maatregelen te nemen. Het inhuren van een voedingscoach is een goed voorbeeld hiervan. Hij of zij zal je nauwlettend in de gaten houden en ervoor zorgen dat je het dieet blijft volgen.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *