Betekenis van TikTok

0
(0)

TikTok is een app voor het delen van korte video’s waarmee gebruikers video’s van 15 seconden kunnen maken en delen, over elk onderwerp.

TikTok heeft een aparte app voor de Chinese markt, bekend als Duyin, die meer dan 300 miljoen actieve maandelijkse gebruikers heeft. Het logo van de nieuwe app is een combinatie van de logo’s van Musical.ly en Duyin.

Hoe het verschilt van Musical.ly

De TikTok-app is gebaseerd op hetzelfde concept van korte video’s, maar is veel breder van opzet en richt zich, in tegenstelling tot Musical.ly, niet alleen op lipsynchronisatie met muziek. ,

De TikTok app biedt gebruikers een ruime keuze aan geluiden en fragmenten van liedjes, samen met de optie om speciale effecten en filters toe te voegen. Er is ook een optie om direct video’s toe te voegen die op je telefoon zijn gemaakt.

In september voegde TikTok de functie Reacties toe, waarmee gebruikers hun reacties op video’s kunnen opnemen en delen. TikTok heeft ook een digitale welzijnsfunctie toegevoegd die gebruikers waarschuwt wanneer ze meer dan twee uur op de app doorbrengen.

De nieuwe app wordt gepromoot als een sociaal netwerk voor het delen van video’s. TikTok-gebruikers kunnen uiteenlopende video’s maken, variërend van uitdagingen, dansvideo’s, goocheltrucs en grappige video’s. Het belangrijkste verschil tussen Musical.ly en Tik Tok is dat de laatste een veel breder bereik heeft voor het maken van video’s.

Gelokaliseerde inhoud

Een andere belangrijke drijvende factor achter de populariteit van TikTok is het feit dat de app, ondanks het feit dat het een wereldwijde app is, een sterke focus heeft op gelokaliseerde inhoud. De app organiseert vaak lokale wedstrijden en uitdagingen en speelt in op lokale trends door het gebruik van gelokaliseerde hashtags.

TikTok organiseert de wedstrijd “1 miljoen audities” in verschillende landen, afzonderlijk. Voor elke wedstrijd krijgen deelnemers thema’s om video’s te maken en vervolgens worden de beste videomakers beloond. Deze wedstrijd leidt niet alleen tot de creatie van duizenden lokale video’s, voor elk land waar hij wordt gehouden, maar helpt TikTok-makers ook erkenning en volgers te krijgen.

Een dergelijke wedstrijd die in september 2018 in Rusland werd gehouden, leverde 31.000 video-inzendingen en miljoenen weergaven van TikTok-gebruikers op. Zo hielp het de app in het land te promoten.

De app gebruikt ook lokale trending hashtags om onderwerpen voor contentcreatie aan zijn gebruikers voor te stellen. Dit helpt de app in te spelen op lokale trends en virale content te genereren voor het platform. Zo was “Seaweed Dance” een leuk videotype dat viral ging in China. Tienduizenden TikTok-gebruikers maakten een video over dit thema.

TikTok stuurt ook gepersonaliseerde aanbevelingen naar elk van zijn gebruikers. Dit zorgt ervoor dat TikTok-gebruikers altijd op de hoogte zijn van de nieuwste trending video’s en nooit zonder ideeën zitten om video’s te maken.

Met behulp van deze technieken is TikTok in staat geweest om lokalisatie op wereldwijde schaal te realiseren.

Gemakkelijk inhoud maken, delen en bekijken

De TikTop-app heeft het maken en delen van video’s vereenvoudigd en naar een hoger niveau getild. Het enige wat gebruikers hoeven te doen is alles en iedereen uit hun dagelijkse routine op te nemen en direct te posten. Dankzij het korte formaat kost noch het maken van de video, noch het bekijken ervan veel tijd of moeite.

Bovendien wordt deze korte videocontent afgespeeld zodra een gebruiker de app opent. De video’s worden één voor één afgespeeld en de kijker verdwaalt in een zee van leuke, onderhoudende, verslavende videocontent. Door dit verslavende karakter van het type content is het voor mensen heel gemakkelijk om urenlang naar willekeurige video’s te blijven kijken.

Hoe kunnen bedrijven gebruik maken van TikTok?

TikTok volgers kopen? om daarna meer aan advertenties te kunnen verdienen? TikTok heeft geen ruimte voor traditionele display advertenties en concurreert zelfs niet met andere sociale media platforms, in termen van het zijn een marketing kanaal. Echter, door de snelle groei en stijgende populariteit, realiseren veel merken zich nu het potentieel van TikTok als marketingkanaal.

Verschillende merken hebben gebruik gemaakt van technieken zoals TikTok uitdagingen en wedstrijden om gebruikers merkgerelateerde content te laten genereren. Merken maken ook gebruik van hashtags, op een min of meer vergelijkbare manier als op andere social media-platforms, om hun TikTok-marketingcampagnes te promoten.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?