Betekenis van review marketing

5
(1)

Je kan het internet bedanken, want hierdoor is communicatie en marketing enorm veranderd. Iedereen is overal online, vanaf iedere apparaat en kan met iedereen contact leggen. Interessant is de review site. Consumenten kunnen hier hun mening geven over bedrijven. Voor bedrijven is het tegenwoordig essentieel om een zo goed mogelijk product of dienst uit te brengen en zodoende een sterk online imago te creëren. Een sterk online imago creëren komt deels door review marketing uit te voeren.

Waarom zou je review marketing serieus moeten nemen?

Voor iedere ondernemer is het duidelijk, de beste reclame is nog steeds mond tot mond reclame. Dat geldt ook voor de online wereld. Want meer dan de helft van de consumenten vertrouwt op meningen van anderen. Zo ontstaat bij negatieve recensies al snel dat het product of dienst zich minder snel zal verkopen. Vind je nieuwe klanten belangrijk voor je bedrijf dan zijn ook reviews belangrijk.

Wat betekent review marketing voor bedrijven?

De meest belangrijkste reden voor review marketing is om je imago te verbeteren. Dit draagt bij aan de volgende bedrijfsdoelstellingen. Je krijgt meer omzet en winst. Er is namelijk een direct verband te vinden tussen klanten recensies en aankoopgedrag. Daarom betekent meer (positieve) reviews, meer omzet. Ten tweede zorgt review marketing voor productverbetering. Immers zullen consumenten met reviews laten weten wat wel en niet goed is aan je product of dienst. Tot slot heb je klantinteractie. Elke klacht is een kans en je kunt daarover in gesprek gaan met de consument die een review plaatst. Je erkent hiermee de klant en gaat in gesprek. Krijg je een negatieve klacht dan kun je compensatie en begrip aanbieden. Bij een positieve reactie kun je het positieve een extra lading meegeven.

Wat doe je precies met review marketing?

Een review site heeft dus een positieve impact op je bedrijf, maar wat doe je eigenlijk met review marketing? Zorg voor het stimuleren van reviews die klanten schrijven over je product of dienst. Dat moet zo makkelijk mogelijk gemaakt worden. Een andere activiteit is het monitoren van reviews. Welke platformen is je doelgroep actief? Heb je dit in kaart dan kun je de reviews gaan volgen. Er zijn genoeg monitor tools te vinden om dit uit te voeren.
Af en toe zelf checken helpt ook bij kleinere bedrijven. Reageren op reviews is ook onderdeel van review marketing. Reactie zorgt ervoor dat je reviews op waarde schat als bedrijf. Al gaat het om positieve of negatieve reacties. Tot slot kun je reviews gebruiken voor verbeteringen. Een review geeft namelijk een externe blik naar jouw bedrijf toe. Met reviews kun je de klantervaring verbeteren.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 5 / 5. Stemmen telling: 1

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?