Betekenis van promotiemateriaal

Promotiematerialen zijn producten of artikelen die je weggeeft om een bedrijf te promoten. Meestal zijn deze producten bedrukt met een logo, bedrijfsnaam, slogan, telefoonnummer of websitesite van het bedrijf dat ze aan hun klanten geeft. Ze worden meestal gebruikt om een ​​bepaalde activiteit van het bedrijf dat ze geeft te promoten, zoals een evenement, een nieuw product, een nieuwe service, een aanzienlijke korting, een goed doel, enzovoort.

Volgens de definitie uit het woordenboek zijn promotiematerialen; “Promotieproducten, promotieartikelen, promotionele artikelen, relatiegeschenken of reclamegeschenken die worden weggegeven aan huidige of toekomstige klanten. Voorbeelden van promotiematerialen zijn zadelhoesjes, winkelwagenmuntjes, kerstballen, waaiers, zonnebrillen en big shoppers met logo.

Allerlei bedrijven, organisaties en stichtingen gebruiken promotiematerialen om reclame te maken voor hun diensten of producten. Zij laten promotiematerialen bedrukken met een logo, bedrijfsnaam of andere reclame-uiting. Meestal zijn dit producten die mensen in hun dagelijks leven kunnen gebruiken, zodat gebruikers regelmatig worden herinnert aan het bedrijf.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *