Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden

Betekenis van PPC

0
(0)

PPC staat voor pay-per-click, een model van internet marketing waarbij adverteerders een vergoeding betalen telkens wanneer op een van hun advertenties wordt geklikt. Het is een marketingmethode waarmee je vanaf dag een bezoekers naar je website kunt trekken, in plaats van te proberen die bezoeken organisch te “verdienen”.

Zoekmachine adverteren is een van de meest populaire vormen van PPC. Het stelt adverteerders in staat om te bieden voor advertentieplaatsing in gesponsorde links van een zoekmachine wanneer iemand zoekt op een trefwoord dat gerelateerd is aan hun bedrijfsaanbod. Bijvoorbeeld, als we bieden op het trefwoord “Google Ads uitbesteden,” kan onze advertentie verschijnen in de allerbovenste plek in de Google resultaten pagina.

PPC, betalen per klik

Elke keer dat er op onze advertentie wordt geklikt, en een bezoeker naar onze website wordt gestuurd, moeten wij de zoekmachine een kleine vergoeding betalen. Dit noemen we de CPC, de cost-per-click. Wanneer PPC correct werkt, is de vergoeding triviaal, omdat het bezoek meer waard is dan wat je ervoor betaalt. De kosten voor adverteren moeten dus lager zijn dan de marge op het product.

Het opbouwen van een succesvolle PPC campagne

Er komt veel kijken bij het bouwen van een winnende PPC campagne: van het onderzoeken en selecteren van de juiste zoekwoorden, tot het organiseren van die zoekwoorden in goed georganiseerde campagnes en advertentiegroepen, tot het opzetten van PPC landingspagina’s die zijn geoptimaliseerd voor conversies. Zoekmachines belonen adverteerders die relevante, intelligent gerichte pay-per-click campagnes kunnen maken door hen minder in rekening te brengen voor advertentieklikken. Als jouw advertenties en landingspagina’s relevant zijn, rekent Google je minder aan per klik, wat leidt tot hogere winsten voor jouw bedrijf. Dus als je PPC wilt gaan gebruiken, is het belangrijk om te leren hoe je het goed doet.

Adverteren via Google Ads

Google Ads is het meest populaire PPC-reclamesysteem ter wereld. Het Ads platform stelt bedrijven in staat om advertenties te maken die verschijnen op de zoekmachine van Google en websites die advertenties van Google tonen via het advertentienetwerk.

Google Ads werkt op basis van een pay-per-click model, waarbij gebruikers bieden op trefwoorden en betalen voor elke klik op hun advertenties. Telkens wanneer een zoekopdracht wordt gegeven, graaft Google in de pool van Ads-adverteerders en kiest een aantal winnaars om in de waardevolle advertentieruimte op de zoekresultatenpagina te verschijnen. De “winnaars” worden gekozen op basis van een combinatie van factoren, waaronder de kwaliteit en relevantie van hun trefwoorden en advertentiecampagnes, alsmede de hoogte van hun biedingen op trefwoorden.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?