Betekenis van POS Materiaal

Elke ondernemer kent het moment wel waarop je tegen je eigen marketing aanloopt. Of je nou een starter bent of iemand met tien verschillende zaken, het is een feit dat goede marketing het verschil kan maken. Het verschil tussen een bedrijf dat elk obstakel kan overwinnen of een bedrijf dat zich door zwaardere tijden heen moet worstelen.

Iedereen kent de standaard marketing wel. Facebook advertenties, flyers, en banners voor verschillende websites. Dit kan allemaal prima werken, maar vooral voor bedrijven met een fysieke locatie is er nog iets belangrijks. Dat is POS materiaal, of voluit geschreven, Point of Sale materiaal. Simpelweg gezegd betekent dit materiaal dat wordt ingezet om een product of merk extra in de spotlight te zetten. Denk hierbij aan een specifiek biermerk in een horecarestaurant. Of aan de naam van dat restaurant zelf. Zo’n uitgelicht product kan dan zorgen voor meer naamsbekendheid, of dat een bepaalde doelgroep meer wordt aangesproken.

In veel kleinere winkels en eenmanszaken komt dergelijk materiaal vaak terug in de vorm van een simpel beschreven of uitgeprint papiertje. De banieren die je ziet hangen in de supermarkt zijn echter ook POS materiaal. En denk eens aan een kartonnen display waar de producten meteen in kunnen komen te staan. Of tijdens de corona-crisis van 2020 is er nog een andere soort bedacht, namelijk horeca schermen.