Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden
Zoek

Betekenis van kantoorruimte

Inhoudsopgave

Leestijd: 2 minuten
0
(0)

Veel werk wordt gedaan op kantoor. Dat wordt dan gedaan in een kantoorruimte of in meerdere kantoorruimtes. Maar wat wordt er dan precies gedaan in een kantoorruimte? En wie zit in zo’n kantoorruimte?

Betekenis

Je zou kunnen zeggen dat een kantoorruimte een ruimte is waar administratieve werkzaamheden worden verricht. Dit is echter een ouderwetse betekenis van kantoorruimte. Een kantoorruimte of ondernemerscentrum, kan tegenwoordig voor veel verschillende activiteiten worden gebruikt. Zo kan men er het werk uitvoeren dat bijvoorbeeld online gebeurt, maar ook fysiek. Daarnaast kunnen er ook vergaderingen worden gehouden. Een bredere betekenis van het woord kantoorruimte is dan ook een ruimte waar een onderneming de dagelijkse activiteiten kunnen uitvoeren. Dagelijkse werkzaamheden worden verricht in zo’n ruimte.

Werken

Een kantoorruimte kan geschikt zijn voor verschillend soort werk. Van marketingbureaus tot evenementenbureau ’s, van een callcenter tot aan klantenservice, van administratiewerk tot aan directie. Al deze mensen zitten in een kantoorruimte waar ze hun werk uitvoeren. Zo worden er dus allerlei verschillende beroepen uitgeoefend in een kantoorruimte.

Voor wie?

Een kantoorruimte kan geschikt zijn voor verschillende soorten mensen. Zo moet je denken aan ondernemers. Maar ook aan zzp’ers of freelancers. Deze groepen mensen hebben vaak een of meerdere kantoorruimtes tot hun beschikking. Hier voeren ze de dagelijkse kantoorwerkzaamheden uit. Maar ook grotere ondernemingen hebben een kantoorruimte. Denk maar aan een grote winkelketen. Wat wij ervan zien is alleen de fysieke winkel. Maar zij hebben ook ergens in Nederland een kantoorruimte waar de administratieve werkzaamheden worden gedaan en waar bijvoorbeeld de klantenservice zit. Ook directie zit vaak in een kantoorruimte.

Kosten

De kosten voor een kantoorruimte kunnen erg verschillend zijn. Dit is afhankelijk van een aantal factoren. Voorbeelden van deze factoren zijn de ligging en de grootte. Het spreekt voor zich dat grotere kantoorruimtes vaak duurder zijn dan de wat kleinere kantoorruimtes. Daarnaast is een kantoorruimte in Utrecht een stuk duurder dan een kantoorruimte in een dorp in Limburg bijvoorbeeld. Dat komt door de centralere ligging en vaak goede bereikbaarheid.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Uitgelegd door:

Deel het bericht op: