Betekenis van internationale SEO

0
(0)

Wat is internationale SEO?

Als mensen denken over internationale SEO, denken ze op de een of andere manier dat het enkel en alleen gaat over het lanceren van sites met vertaalde inhoud en het implementeren van hreflang, en klaar is Kees. De realiteit is dat Internationale SEO veel verder gaat dan dat.

Definitie

Laten we eerst eens definiëren wat internationale SEO is. Internationale SEO is het proces van het optimaliseren van jouw website (s) om organisch verkeer te krijgen uit

  • meerdere regio’s (multiregionale SEO genoemd)
  • en / of talen (de zogenaamde meertalige SEO).

Als je optimaliseert voor mensen in Canada met een Engelse en een Franstalige website, doe je meertalige SEO. Als je optimaliseert voor mensen in de VS, Canada, het Verenigd Koninkrijk, en Australië in het Engels doe je multiregionale SEO. Je kunt meertalige en multiregionale SEO combineren.

Wat is het doel van internationale SEO?

Voordat we verder gaan, laten we even stilstaan bij wat het einddoel van SEO is: organisch verkeer genereren dat een hoog potentieel heeft om te converteren. Dat laatste is belangrijk, want dat is de reden waarom heel veel SEO’s kansen laten liggen als ze aan internationale SEO doen.

De meest gemaakt fout bij SEO in het buitenland

Internationale SEO kan een geweldige manier zijn om een bedrijf te laten groeien, omdat internationale SEO bij jouw concurrenten in een dode hoek zit.

Het gaat om veel meer dan alleen het vertalen van content

Internationale SEO gaat over veel meer dan alleen het vertalen van content. Het gaat over het sturen van organisch verkeer dat waarschijnlijk zal converteren. Het achterliggende doel is namelijk geld verdienen, dus je moet ervoor zorgen dat jouw doelgroep zich thuis voelt wanneer ze landen op jouw site, want je wilt dat ze converteren en geld uitgeven.

Internationale SEO is een combinatie van het doen van SEO zoals je gewend bent, terwijl je rekening houdt met culturele verschillen.

Om internationale SEO goed te doen, moet je lokaliseren in plaats van alleen vertalen: je moet uw doelgroep in staat stellen om aankopen te doen in hun valuta en in hun taal, en hen op de juiste manier aanspreken, in hun culturele context.

Als je fysieke goederen verkoopt, zoals schoenen, denk dan aan de verschillende meetsystemen. En als je datums en tijden vermeldt, gebruik dan het juiste formaat in hun taal.

Als ze vragen hebben, communiceer dan met ze in hun taal.

Conclusie

Bij internationale SEO gaat het erom jouw doelgroep een prettige ervaring te bieden op jouw site. Om te slagen in internationale SEO, moet je een sterk inlevingsvermogen hebben. Je moet de doelgroep echt leren kennen.

Zolang je ervoor zorgt dat ze zich thuis voelen, zullen ze converteren.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *