Betekenis van growth hacking bureau

Wat is een growth hacking bureau?

Een growth hacking bureau richt zich primair op growth hacking, wat een een relatief nieuw gebied in de marketing is gericht op groei. Het kent haar oorsprong bij startups in Silicon Valley die in korte tijd enorme groei nodig hebben pm het te redden met kleine budgetten. Geleidelijk wordt growth hacking ook bij grotere bedrijven ingezet.

Wat is growth hacking?

Bij growth hacking wordt er tactisch en iteratief gekeken hoe de sterke kanten van verschillende marketing- en ontwikkelprocessen met elkaar gecombineerd kunnen worden om tot een beter eindresultaat te komen. Door de manier waarop growth hacking kijkt, namelijk discipline overstijgend, verdwijnen de scheidslijnen tussen data-analyses, marketing en development. Van een growth hacker wordt verwacht dat hij of zij ook zelf sterk analytische en technische vaardigheden beheerst om het overzicht te kunnen behouden.

Een goed voorbeeld van growth hacking is het analyseren van websites van een concurrent op zoektermen waar je zelf nog niet op hebt geoptimaliseerd. Hierdoor vind je vaak laaghangend fruit waar je snel beter op gevonden kan worden, met een groei aan bezoekers en omzet tot gevolg. Hier wordt van de marketeer verwacht dat hij marktanalyses kan uitvoeren, data kan analyseren en technische optimalisaties kan begrijpen en doorvoeren.

Wat doet een growth hacking bureau?

Een growth hacking bureau kan op een efficiente wijze snel data van onzin scheiden en kansen blootleggen voor snelle omzetgroei. Vaak richten ze zich op het verbeteren van de inzet van online marketing en het verbeteren van de website of webshop. Voor meer informatie over een growth hacking bureau verwijzen we je graag naar Growthhub.io.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *