Betekenis van explanimation

Heb je wel eens gehoord van een explanimation? Wanneer je het woord ontleed is de betekenis snel te achterhalen ‘Expl’ komt van het woord ‘explain’, ofwel uitleg. Daarachter volgt het woordje ‘animation’, ofwel animatie. Een explanimation is dus een animatie die wordt gebruikt om een bepaalde uitleg te geven. Deze uitleg kan gaan over zeer complexe zaken of eenvoudigere onderwerpen. Het bijzondere aan een explanimation is dat je er vrijwel alles mee kunt uitleggen binnen een minuut. Hoe dat werkt vertel ik je hier:

  1. Explanimations houden de aandacht vast: We verwerken informatie makkelijker wanneer deze in een video wordt overgebracht dan wanneer gebruik wordt gemaakt van tekst. Daarbij kijken we liever naar beeld dan dat we een tekst lezen. Daardoor klikken we een explanimation minder snel weg dan een lap tekst.
  2. Explanimations bieden meer opties: Een explanimation biedt een heleboel mogelijkheden. Er is geen limiet op wat je kunt laten zien. In een geanimeerde wereld is namelijk alles mogelijk. Hoe ingewikkeld jouw verhaal ook is, een explanimation maak het te verteren kost.
  3. Explanimations leggen uit:  De betekenis van het woord hadden we je al uitgelegd. Een explanimation is een uitleganimatie. De grootste kracht van een animatie is misschien wel de mogelijkheid om informatie over te kunnen brengen op een manier waarop iedereen het goed kan begrijpen. Wanneer je als bedrijf een complex idee wilt promoten, is een explanimation misschien wel de meest effectieve manier van communiceren. Een explanimation transformeert een ingewikkelde boodschap en maakt het begrijpelijk door middel van visualisatie.
  4. Krachtige marketing tool:  We leven in de tijd van social media, smartphones en tablets. Hierdoor worden er steeds meer video’s bekeken en gedeeld en wordt het gebruik van video een standaard voor het presenteren van informatie. Een explanimation kan je naamsbekendheid gigantisch vergroten wanneer hij veelvuldig gedeeld wordt.
  5. Succes gegarandeerd: dat het inzetten van een explanimation ook daadwerkelijk effectief is al bewezen. Naast het feit dat een gemiddelde websitebezoeker 88 procent meer tijd besteed op een website waarop er gebruikt is gemaakt van een video, stijgt met het gebruik van een explanimation ook de conversie. 72 procent van de bedrijven die gebruik maken van video geven aan dat

Een explanimation, ook wel uitleganimatie maakt het mogelijk om een ingewikkelde boodschap eenvoudig en beeldend uit te leggen aan je publiek. Een explanimation is effectiever in het overbrengen van een boodschap dan een tekst en zorgt ervoor dat jouw publiek je boodschap beter onthoud.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *