Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden
Zoeken

Betekenis van een QA manager

Inhoudsopgave

Leestijd: 2 minuten
0
(0)

Binnen een bedrijf heeft iedereen verschillende taken en verantwoordelijkheden, om ervoor te zorgen dat een bedrijf naar behoren functioneert. Het is van belang om hierin rekening te houden met het feit dat er meerdere leidinggevende zijn in een bedrijf. Hierdoor heb je iemand nodig die het overzicht bewaard en mensen aanstuurt. Een coördinerende rol, gericht op het verdelen van taken. Een QA manager speelt een vitale rol binnen een bedrijf, aangezien deze manager deze taken uitvoert en mensen verantwoordelijk houdt.

Verbeteren van de organisatie

Wat is een QA manager? Als manager ben je gericht op het verbeteren van de organisatie. Denk hierbij onder andere aan de kwaliteit van de dienstverlening. De werkzaamheden binnen een bedrijf moeten op een gunstige manier verlopen en het is hierin van belang dat een manager verantwoordelijkheid neemt. De manager zal dus het huidige systeem op regelmatige basis testen en kijken of er verbeterpunten zijn. Daarnaast worden nieuwe product getest en ontwikkeld om te kijken of de kwaliteit weer verder kan toegenomen.

Taken

Er zijn verschillende taken voor een manager, waarbij geldt dat deze afhankelijk zijn van de grootte van de organisatie. De taken omvatten meestal werkzaamheden gerelateerd aan lijnmanagement. Je moet als manager zicht houden op de doelstellingen van het bedrijf en deze vervolgens maximaliseren. Hoe kan jouw bedrijf bijvoorbeeld meer winst maken dan nu het geval is? Belangrijke eigenschappen hierin zijn het vermogen om kritisch na te denken en beleidsmatig te handelen. Binnen de waarden en normen die gelden binnen jouw bedrijf mag je vervolgens ook anderen verantwoordelijk houden.

Doelgericht en mensgericht

Als manager is het belangrijk om zowel doelgericht als mensgericht te zijn. Je moet in staat zijn om zodanig te handelen dat doelstellingen binnen de termijn worden behaald. Om doelstellingen te behalen is communicatie echter van groot belang. Je kunt hierbij denken aan het spreken met mensen binnen een bedrijf, waarbij geldt dat je als collectief tot een doelstelling kunt komen. Door gezamenlijk tot een doelstelling te komen is de kans op het behalen van dit doel een stuk groter. Daarnaast is het belangrijk om te plannen en vervolgens testen uit te voeren. Dit heeft weer te maken met het productieproces, waarbij je meerdere keren een product moet controleren voordat het door de keuring komt.

Feedback

Een belangrijk onderdeel van manager zijn bestaat uit het omgaan met feedback. Hierbij kun je denken aan de feedback die je van klanten krijgt. Wat gaat er momenteel niet goed bij het productieproces? Als klanten verbeterpunten geven is het de taak van de manager om vervolgens concrete stappen te zetten. Door deze stappen zal je uiteindelijk tot het behalen van de doelstelling komen. Vergeet hierbij niet de wettelijke voorschriften door te nemen, aangezien het belangrijk is dat jouw bedrijf zich wel aan de wetgeving in Nederland houdt. De communicatie met klanten is tevens belangrijk, waarbij geldt dat deze soepel moet verlopen om misverstanden te voorkomen.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Uitgelegd door:

Deel het bericht op: