Betekenis van…

Simpele uitleg over complexe woorden
Search

Betekenis van bedrijfsfestival

Inhoudsopgave

Leestijd: 2 minuten
5
(1)

Wat is een bedrijfsfestival? Een bedrijfsfestival is een feestelijk evenement die georganiseerd wordt voor de werknemers en zakenrelaties van een bedrijf. Het heeft verder veel overlap met een ‘standaard’ festival, zo is er live muziek, catering, een mooi ingerichte locatie en een select publiek wat toegang krijgt.

Bedrijfsfestival voor het versterken van de onderlinge band

Het organiseren van een festival is een uitstekende manier om op een relaxte manier te werken aan verbinding en teambuiding.

Dit soort zakelijke festivals kunnen met een bepaald thema worden ingeschoten, bijvoorbeeld een Kerstfestival, Winterfestival en Nieuwjaarfestival, of een opening van een nieuwe vestiging of het vieren van een jubileum.

Hoe organiseer jij je bedrijfsfeest?

Afhankelijk van het thema, het budget en het aantal mensen dat je wilt uitnodigen op je bedrijfsfestival, kan je een planning gaan maken. Wil je bijvoorbeeld je gasten verrassen met een unieke DJ ervaring met de DJ bus, of verwennen met heerlijk vers fruit gedipt in een grote chocoladefontein? Wat je ook voor het bedrijfsfestival voor ogen hebt, het is allemaal mogelijk!

Hier volgen nog eens vijf tips voor het organiseren van een uniek bedrijfsfestival:

1. Geef veel vrijheid
Geef je gasten en bezoekers de flexibiliteit om op je evenement op ontdekkingstocht te gaan. Het is op geen enkele manier onjuist, van de ontvangstruimte via de plenaire zaal tot de netwerkvloer, maar voor een beetje feest moet je je deelnemers wel vrijheid gunnen. Laat het strakke tijdschema los en kies een festivallocatie waar je bezoeker steeds weer zijn eigen keuzes mag maken: een hapje eten, deelnemen aan een workshop, speeddaten. Laat het los.

2. Vraag van te voren wat gasten wilen
Op een muziekfestival vormen de mensen zich zodra hun favoriete artiesten of bands op het podium verschijnen. Bijgevolg moet je bij je aanwezigen informeren welke sprekers ze willen horen, met wie ze willen netwerken, en waarvoor ze komen, om hen te helpen beslissingen te nemen terwijl ze het groots beleven.

3. Divers aanbod
Kies een verscheidenheid aan evenementen. De festivalindustrie, die zich al een paar jaar aan het ontwikkelen is, begint nu een verscheidenheid aan artistieke en culturele genres te mengen. Gebruik dus niet alleen sprekers; denk ook aan opleidingsseminars, workshops, activiteiten, doe-het-zelf projecten rond de tafel met deskundigen, enz. Verrassing en uniciteit zijn de sleutelwoorden.

4. Netwerken tijdens het festival
Dit is een nieuw sterk punt van het zakenfestival, omdat maar weinig andere evenementen bereid zijn hun bezoekers samen te brengen. De ontspannen sfeer waarin je bezoeker zijn eigen route mag kiezen, vormt een uitstekende basis voor vrijblijvend en open netwerken.

5. Zakelijk ontspannen
In de festivalstijl zijn muziek, catering, versiering, enzovoort allemaal toegestaan. Het geeft je het ultieme gevoel van werkeloosheid. Vergeet dus de standaard theaterzaal etiquette, buffetten of vergaderzalen, en gebruik in plaats daarvan je fantasie om een feestelijke sfeer te scheppen.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 5 / 5. Stemmen telling: 1

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?

Bol.com AlgemeenBol.com Algemeen
Jouw advertentie hier?

Uitgelegd door:

Deel het bericht op: