Betekenis van e-commerce marketing

Onder e-commerce marketing worden alle marketingactiviteiten verstaan die bijdragen aan het verbeteren of vergroten van de online aankopen op een webshop. Er zijn een hele hoop vormen van e-commerce marketing. Zo heb je onder andere e-mail marketing en affiliate marketing. Dit zijn 2 hele belangrijke vormen van online marketing, ze worden daarom nader toegelicht.

E-mail marketing

E-mail marketing is dus een vorm van e-commerce marketing waarbij de e-mail wordt gebruikt om commerciële of fondsenwervende boodschappen naar een doelgroep te sturen. Aangezien het aantal e-mailgebruikers nog steeds heel groot is, is het een super efficiënte manier van e-commerce marketing. Iedereen checkt zijn mail, dus de informatie komt meestal wel aan. Ook is het een hele goedkope manier van marketing. Verder is het snel en gemakkelijk te evalueren met behulp van de juiste software en verkoop.

E-mail marketing kan verschillende doeleinden hebben. Zo wordt het bijvoorbeeld gebruikt om nieuwe klanten te werven. Ook wordt het gebruikt om bestaande klanten te laten overgaan tot een aankoop. Bijvoorbeeld door korting codes of leuke acties te geven in de mail worden sommige mensen getriggerd om wat te kopen. Tot slot fungeert e-mail marketing ook nog als relatiebeheer.

Affiliate marketing

Affiliate marketing is een vorm van e-commerce marketing waarbij een website producten van een adverteerder promoot en in ruil hiervoor een kleine bijdrage ontvangt.

Het grote voordeel van affiliate marketing is dat je pas betaalt per verkoop of lead. Nu cure no pay dus. Dat is een heel groot voordeel want over het algemeen komt dat niet vaak meer voor bij online marketing. Voor advertenties in zoekmachines of social media betaal je namelijk sowieso geld.

E-mail marketing en affiliate marketing zijn dus helemaal van de tijd van nu dus super slim en handig om deze technieken toe te passen!

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *