Betekenis van sporten met weerstandsbanden

Afbeelding1
5
(1)

Misschien heb je al een eigen workout in je ritme zitten of sport je onder begeleiding. Het gebruik van weerstandsbanden daarbij kan echter overal toegepast worden. Zo kunnen weerstandsbanden je workout enorm intensiveren. Wanneer je op zoek bent naar meer uitdaging in je sportoefeningen zijn weerstandsbanden de ideale attributen daarvoor.

Weerstandsbanden gebruiken

Weerstandsbanden kan je op diverse manieren gebruiken. Bij veel oefeningen waarbij je jouw lichaam traint, kan je het met een weerstandsband telkens wat uitdagender maken. Vrijwel alle spiergroepen kunnen ermee getraind worden waardoor je workout intenser en je lichaam strakker wordt. De manier van gebruik is niet eens ingewikkeld. Zo kan je een weerstandsband al gebruiken bij het squatten door simpelweg de band over je benen te doen en de squat vervolgens uit te voeren zoals je gewend bent.

Manieren van gebruik

Je kan een weerstandsband bijvoorbeeld ook om je benen doen terwijl je een been omhoog en omlaag beweegt, vanuit de positie waarbij je op je handen en knieën steunt. Door de weerstand die een weerstandsband geeft is deze oefening moeilijker dan zonder. Weerstandsbanden hoeven een oefening niet altijd moeilijker te maken, bij een push up kan bijvoorbeeld de booty band van Shapenation het zelfs eenvoudig maken om ze op de juiste manier uit te voeren. Dat kan met name helpen wanneer je het moeilijk vind om push ups te doen.

Betrek je muur in je workout

Met een bevestiging aan de muur kan je de oefeningen met weerstandsbanden uitbreiden, daarbij kan je gebruik maken van bijvoorbeeld een muurophanging die je bij Shapenation kan vinden. Hier kan je weerstandsbanden met handvatten zoals de exertubes van Shapenation ideaal bij gebruiken. Deze kan je om de muurophanging doen en jezelf uitdagen door zover als je kan eraan te trekken. Zorg er wel voor dat de muurophanging stevig bevestigd is.

Diverse soorten weerstandsbanden

In weerstandsbanden kan je verschillende vormen en kleuren vinden, zo is de één bijvoorbeeld breder dan de ander. De weerstand zelf kan ook verschillen, zo kan je je weerstand telkens wat verhogen. Het materiaal kan daarbij uit katoen, elastaan of latex bestaan. Wanneer je een weerstandsband veel gebruikt op een plek waar je zweet, kan katoen het beste uitkomen. Katoen neemt makkelijk zweet op en laat zich makkelijk uitwassen. Latex is echter makkelijker om direct met een doekje af te nemen. Zo hangt de keuze van het materiaal ervan af waar en hoe je precies de weerstandsbanden wilt gebruiken.

Voordelen van weerstandsbanden

Een weerstandsband is makkelijk en simpel in gebruik, eenvoudig met je mee te nemen en niet duur. Je kan er bijna alle spiergroepen mee trainen, daarbij heb je er niet veel ruimte voor nodig. Je kan er een mooi strak lichaam mee creëren als je ze consequent iedere dag of zoveel als mogelijk gebruikt. Een workout hoeft daarbij niet eens heel erg lang te duren. Alle beetjes schelen dus train bijvoorbeeld iedere dag een paar minuten tijdens een pauze met een weerstandsband. Je kan het een of twee dagen per week wat rustiger aandoen, je spieren hebben namelijk ook tijd nodig om zich te herstellen.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 5 / 5. Stemmen telling: 1

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?