Betekenis van kegeloefeningen

Wat zijn kegeloefeningen? Met kegeloefeningen is het mogelijk om seksueel genot te verhogen. Daarnaast zitten er nog veel meer voordelen aan kegeloefeningen verbonden, je vindt daar op deze pagina meer informatie over.

Kegeloefeningen kennen een Oosterse oorsprong. Kegeloefeningen maken het mogelijk om de bekkenbodemspieren sterker te maken en kunnen daarmee het seksuele genot bevorderen. De oefeningen komen uit India, later zijn de oefeningen geperfectioneerd in onder andere Thailand en Japan. Iedereen wordt in deze landen van jongs af aan gestimuleerd om de oefeningen te doen. In de Westerse wereld zijn deze oefeningen populair gemaakt door dr. Arnold Kegel. Aanvankelijk werden kegeloefeningen aangeraden voor het tegengaan van incontinentie.

Kegeloefeningen zijn geschikt voor mannen en vrouwen

Vaak denkt men dat kegeloefeningen uitsluitend geschikt zijn voor vrouwen, er zijn echter ook kegeloefeningen voor mannen. Omdat onze bekkenbodemspieren langzamerhand zwakker worden, is het belangrijk om hier af en toe aandacht aan te besteden en de spieren te versterken. Er zijn verschillende kegeloefeningen die je gewoon thuis kunt doen, iedere dag opnieuw. Ben je benieuwd naar een aantal voorbeelden van kegeloefeningen? Volg in dat geval de onderstaande oefeningen op en ervaar zelf hoe het is:

1e Kegeloefening

Ga op het puntje van een stoel zitten en houd jouw benen in een hoek van 90 graden. Vervolgens houd je jouw rug volledig recht. Jouw voeten mogen ongeveer 20 centimeter uit elkaar staan. Span vervolgens de bekkenbodemspieren aan. Als vrouw doe je alsof er iets in de vagina zit dat je er probeert uit te knijpen. Als man doe je alsof je plast en dit door het samentrekken van jouw spieren stopt, de spieren die je hiervoor gebruikt zijn bekkenbodemspieren. Je kunt de bekkenbodemspieren een aantal seconden aanspannen en vervolgens laat je deze spanning weer los. Blijf dit een aantal keer afwisselen en herhaal deze procedure dagelijks.

2e Kegeloefening

Ga staan en ontspan jouw armen zoveel mogelijk. Nu plaats je jouw voeten ongeveer 20 centimeter uit elkaar. Span de bilspieren aan en probeer deze naar elkaar toe te knijpen. Knijp jouw billen een aantal seconden aan en herhaal dit proces. Op deze manier train je jouw bekkenbodemspieren op een effectieve manier. Als je deze oefening een aantal keer herhaald hebt, kun je rust nemen en deze oefening de volgende dag nog een keer doen.

3e Kegeloefening

Voor deze oefening heb je ben-wa balletjes nodig. De balletjes maken de bekkenbodem sterker en kunnen het genot bevorderen. Je kunt deze balletjes in jouw vagina stoppen, vervolgens kun je jouw bekkenbodemspieren aanspannen en daarna weer ontspannen. Eventueel kun je glijmiddel gebruiken om dit iets gemakkelijker te maken. Als vanzelfsprekend is het voor een man niet mogelijk om deze kegeloefening uit te voeren.

4e Kegeloefening

Ga op een yogamatje liggen en trek jouw benen op. Zet jouw voeten op de grond en plaats vervolgens jouw handen en je zij. Tussen jouw knieƫn plaats je een klein balletje, je spant vervolgens jouw bilspieren aan en je probeert jouw heupen langzaam richting het plafond te bewegen. Deze houding probeer je ongeveer tien seconden vast te houden. Zo wordt de bekkenbodem geactiveerd en kunnen de spieren aan het werk worden gezet.

5e Kegeloefening

Ga op een yogamatje liggen en zet jouw handen stevig in je zij. Vervolgens is het de bedoeling dat je jouw benen om de beurt omhoog doet. Je opent jouw benen vervolgens als een soort schaar. Als je jouw benen optilt, is het van belang dat de bekkenbodemspieren worden aangespannen. Je gaat deze oefening behoorlijk in jouw bekkenbodemspieren voelen. Neem een aantal seconden rust als het vervelend wordt en herhaal deze oefening vervolgens.

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *