Betekenis van buikligging

0
(0)

Slapen op je buik staat bekend als de buikligging. Het is een lichaamshouding waarbij een persoon plat op zijn borst ligt. Het staat voor mensen die met hun gezicht naar beneden liggen en met hun hele lichaam tegen de matras aan. Hoewel buikligging op je matras goed is voor mensen die snurken, wordt het beschouwd als een van de meest ongezonde slaaphoudingen. Wij gaan je nu vertellen op welke manieren je op je buik kunt liggen.

Verschillende slaaphoudingen bij buikligging / buikslapers

Buikslapers, liggen niet alleen plat op hun buik; ze houden ervan om af en toe eens wat anders te doen. Hieronder vind je een paar populaire variaties van de buikslaappositie.

De vrije val

Een persoon slaapt met beide handen naast het hoofd en de benen recht naar beneden.

Deze positie vertegenwoordigt de buikslapers die slapen met hun hoofd naar de zijkant en hun handen om hun kussen geslagen. Als jij dit bent, is deze houding niet zo slecht. Als je hem echter wilt optimaliseren om hem beter te maken voor je ruggengraat en nek, kies dan voor een dun kussen onder je hoofd of helemaal geen kussen. Dit zorgt ervoor dat je nek niet te veel omhoog gebogen is.

De lopende man

Een persoon slaapt met één arm hangend langs zijn zij en één been gekruist over het andere.

De lopende man slaappositie kan een paar verschillende dingen betekenen, maar voor buikslapers staat het voor diegenen die op hun buik in slaap vallen met één arm langs hun zij, en één arm en been omhoog in een lopende positie. Als je deze positie wilt aanpassen om het beter te maken voor je rug en nek, zorg er dan voor dat je je benen en heupen altijd recht houdt. Leg vervolgens een kussen op je voorhoofd en houd je hoofd met je gezicht naar beneden. Hoewel dit in het begin oncomfortabel kan zijn, is het beter dan het alternatief.

De parachutespringer

Een persoon slaapt met de armen rond het kussen en met één been gekruld en één been recht.

Als je graag op je buik slaapt met één been omhoog en je armen naast je hoofd, dan is deze houding iets voor jou. Om deze houding aan te passen zodat hij beter is voor je gezondheid, probeer je je been altijd naar beneden te houden en leg je een dun kussen onder je bekken. Hoewel het nog steeds niet goed voor je is, zullen deze aanpassingen helpen om je ruggengraat in een meer neutrale positie te houden en te voorkomen dat hij verdraaid raakt.

Hoe nuttig was dit bericht?

Klik op een ster om het te beoordelen!

Gemiddelde waardering 0 / 5. Stemmen telling: 0

Tot nu toe nog geen stemmen! Wees de eerste om dit bericht te beoordelen.

Het spijt ons dat dit bericht niet nuttig voor u was!

Laten we deze post verbeteren!

Vertel ons hoe we dit bericht kunnen verbeteren?